واسه کوچیک کردن شکم راه حلا و روشای لاغری زیادی ارائه شده. اما اگه بخواهید ظرف ۲۴ ساعت شکم خود رو کوچیک کنین، چه راه حلی هست؟

 

با استفاده از نکات زیر می تونین مشکل نفخ شکم رو حل و اونو لاغرتر کنین. زمانی که میکل آنژ (مجسمه ساز) در حال ساخت مجسمه دیوید بود، تکه ای سنگ رو از بیرون به یک اثر هنری تبدیل می کرد. اما تراشیدن شکم شما نیازمند رفتار متفاوتی از داخله.

ورزش کردن و خوردن مواد غذایی سالم، بخش اصلی از مراحل لاغرشدن و صاف کردن شکمه. اما واسه کوچیک کردن شکم در ۲۴ ساعت، باید به سیستم بدن خود براتون کافیه.

شاید عجیب به نظر برسه اما ترفندهای ساده ای واسه کوچیک کردن شکم هست. تعادل رو به سیستم گوارش خود باز گردونین، سوخت وسازتان رو افزایش بدین، میزان نفخ معده رو کم کنین و نتایج رو در کمتر از یک روز مشاهده کنین.

۱. چای افزایش دهنده ی سوخت وساز درست کنین

اگه با خواص زنجبیل آشنایی داشته باشین، شاید درباره زنجبیل و لاغری هم چیزایی میدونید. سیستم گوارشی تنبل، سوخت وساز پایینی داره. صبح خود رو با یک لیوان چای زنجبیل شروع کنین. این نوشیدنی باعث بهتر شدن کارکرد دستگاه گوارش و ازبین بردن اشتها واسه نمک و شکر می شه. نصف قاشق چای خوری زنجبیل رنده شده رو همراه با یک لیوان آب بجوشایند و با چای کیسه ای محبوب تون بخورین.

۲. حموم نمک اپسوم بگیرین

قرارگرفتن داخل وان همیشه آرامش بخشه و اضافه کردن ۲ فنجون نمک اپسوم باعث جلوگیری از تورم آب اضافی در شکم شما می شه. واسه جلوگیری از کم آبی این کار رو هفته ای یک بار بکنین.

کوچیک کردن شکم در ۲۴ ساعت با از بین بردن نفخ شکم آموزشی

آرامش

۳. موز استفاده کنین

خواص موز واسه سلامتی زیادن. موز پر از پتاسیمه که به کنترل مایعات در بدن و صاف کردن شکم کمک می کنه (اگه با مضرات کمبود پتاسیم یا هیپوکالمی آشنا باشین، حتما مصرف این ماده رو جدی می گیرین). جدا از اینکه این، بعضیا فکر می کنن رژیم موز به لاغر شدن شون کمک می کنه.

۴. تعدادی از سبزیجات رو مصرف نکنین

هر چند سبزیجات پر از مواد مغذی هستن اما اونا موادی دارن که باعث نفخ می شن، مثل: پیاز سفید، ذرت، کلم بروکلی، کنگر فرنگی، گل کلم، کلم، اسفناج نپخته و قارچ دکمه ای.

۵. آدامس نجوید

نه تنها جویدن آدامس باعث افزایش ورود هوا به معده می شه، بلکه بیشتر آدامسا دارای شکر و شیرین کنندهای مصنوعی مثل سوربیتول و زایلیتول هستن که باعث نفخ می شن. اگه واقعا به مصرف آدامس احتیاج دارین، از شکلای جور واجور ارگانیک اون استفاده کنین. این نوع آدامسا کالری کمی دارن و در ترکیبات اونا از شیرین کنندها که باعث بادکردن بدن می شن استفاده نمی کنن.

۶. از شکلاتای پروتئینی استفاده نکنین

وقتی شکلاتی پروتئینی رو باز می کنین، شاید به حبوبات فکر نمی کنین اما بیشتر اونا از دانه سویا درست می شن؛ ماده ای که باعث ایجاد گاز معده می شه. مثل بقیه حبوبات، سویا شامل الیگوساکاریدا و مولکو لای شکره که بدن نمیتونه به طور کامل هضم کنه. این گازها درون بدن باقی می مونن. اونا حاصل تخمیرشدن سویا هستن و باعث ایجاد نفخ شکم می شن.

۷. گشنیز استفاده کنین

تحقیقات نشون میدن که ترکیب روغن موجود در گشنیز باعث آرامش عضلات دستگاه گوارشی و آروم کردن معده می شه. تحقیقات مجله مریضیای گوارشی نشون می ده که بیماران گرفتار به IBS یا سندرم روده تحریک پذیر از مصرف مکملای غذایی شامل گشنیز سود می برن.

۸. شکلات تلخ استفاده کنین

کوچیک کردن شکم در ۲۴ ساعت با از بین بردن نفخ شکم آموزشی

شکلات تلخ ۷۰ درصد کاکائو داره. میکروبای درون معده کاکائو رو به ترکیبات ضدالتهاب تبدیل می کنن. وقتی کاکائو به مایع و آنزیمای دستگاه گوارشی می رسه، باکتریای خوب معده اونو مصرف و درنهایت اونو به مواد ضدالتهاب تبدیل می کنن. شما به این راحتی از شر نفخ معده خلاص میشید.

۹. چندین وعده غذایی کوچیک استفاده کنین

واسه افزایش سوخت و ساز بدن در طول روز هر ۳-۴ ساعت باید روی وعدهای غذایی کوچیک از مواد شامل پروتئین و خوراکیای دارای فیبر تمرکز کنین؛ این کار نه تنها باعث افزایش کالری سوزی می شه، بلکه از خستگی در بعدظهر هم پیشگیری می کنه. حتما با کمک تلفن به خود یادآوری کنین تا وعدهای غذایی رو سر ساعت استفاده کنین.

سیب همراه با کره ی بادام زمینی، آجیل و توتا، حمص یا ماست جزو بهترین بین وعدها هستن. می تونین از بین وعدهای مناسب واسه کاهش وزن هم استفاده کنین.

۱۰. آروم غذا بخورین تا هوای کمتری وارد معده بشه

وقتی از سر کار به خونه میاید، خیلی خسته و گرسنه هستین، اما نباید با سرعت شام خود رو صرف کنین. سریع غذا خوردن می تونه باعث ورود هوای اضافی به بدن شه که باعث ایجاد گاز و نفخ می شه. از طرف دیگر جویدن غذا با دهن بسته اثر برعکسی داره. در راه خونه هیچ ماده غذایی مصرف نکنین تا وقتی به خونه رسیدید با خیال راحت غذا بخورین.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   کودک آزاری و آسیب شناسی اون

۱۱. آب رو همراه لیمو بخورین

کوچیک کردن شکم در ۲۴ ساعت با از بین بردن نفخ شکم آموزشی

بیشتر افراد وقتی بدن شون مایع جمع می کنه سعی می کنن آب کمتری مصرف کنن چراکه تصور می کنن، نفخ کردن رو بدتر می کنه. تجمع آب در بدن نشونه اینه که بدن می خواد تا مایعات رو حفظ کنه، ولی مصرف بیشتر آب به بدن می گه که احتیاجی به نگه داشتن مایعات نداره.

لیمو یک ادرارآور طبیعیه، پس اضافه کردن اون به لیوان تون سرعت مراحل رو افزایش می ده.

۱۲. از نی استفاده نکنین

استفاده از نی باعث افزایش هوای ورودی به بدن می شه و باعث پف کردن و نفخ می شه. پس واسه کوچیک کردن شکم بهتره از نی استفاده نکنین.

۱۳. فقط آب یا چای استفاده کنین

ما به مصرف نوشابه و قهوه بسیار علاقه مندیم، اما باید بدونیم که هنگام نفخ معده هر دوی اونا جز نوشیدنیای ممنوعه هستن. مایعات به ویژه آب واسه گوارش بهینه لازمن. مصرف مایعاتی که شکر یا کافئین دارن، نه تنها باعث کم آبی در بدن می شن، بلکه بعضی وقتا میزان مصرف کالری رو هم افزایش می ده.

۱۴. فیبر استفاده کنین و از مصرف آرد سفید پرهیز کنین

مواد غذایی که با آرد سفید مثل نون سفید، پاستای سفید و برنج سفید درست می شن فیبر کمی دارن و باعث نفخ می شن. مصرف غلات کامل می تونه به کمک شما بیاد. انتخاب گندم کامل به جای نون سفید یا برنج قهوه ای به جای برنج سفید می تونه باعث بهتر شدن شرایط شما شه.

۱۵. مواد غذایی چرب مصرف نکنین

مواد غذایی با میزان چربی زیاد مثل فست فودها می تونن باعث مشکلات روده ای شن؛ هر چند بعضی چربیا واسه بدن به درد بخور هستن، مثل امگا ۳ که در ماهی و آجیلا پیدا می شه. این چربیا اثرات متفاوتی دارن. فست فودها مضرات زیادی دارن و عموما پر از چربیای ناسالم مثل چربیای اشباع و ترانس هستن که باعث ایجاد نا آرومی در بدن می شن.

۱۶. الکل مصرف نکنین

الکل به شکل مستقیم به سیستم گوارشی و باکتریای به درد بخور درون معده آسیب میرسونه.

۱۷. قدم بزنین

کوچیک کردن شکم در ۲۴ ساعت با از بین بردن نفخ شکم آموزشی

به جای اینکه بعد از شام دراز بکشین، بیرون برید و به مدت ۱۵ دقیقه قدم بزنین. این واسه برطرف کردن نفخ و گرفتگی رودها راه حل بسیار خوبیه. اگه همیشه یبوست دارین، پیاده وری شبونه رو جزو برنامه روزانه خود قرار بدین.

۱۸. از مصرف مواد لبنی پرهیز کنین

مواد لبنی می تونن به شکم شما آسیب برسانند، چراکه خیلی از آدما، آنزیمای لازم واسه هضم اونا رو تولید نمی کنن. اگه منظم مواد لبنی مصرف می کنین، چند روز اونا رو مصرف نکنین تا واکنش بدن تون رو ببینین.

۱۹. پروبیوتیک رو به رژیم غذایی تون اضافه کنین

تحقیقات نشون می ده که افراد چاق درصد زیادی باکتریای بد دارن. واسه دور نگه داشتن این باکتریا باید مواد غذایی ای استفاده کنین که باکتریای سالم دارن. دوغ کفیر، کامبوچا (حاصل تخمیر چای سبز و چای سیاه) و براث استخوان (عصاره استخوان گاو) نمونه هایی از مواد غذایی پروبیوتیک هستن که به کاهش وزن کمک می کنن. ۲ یا ۳ وعده از این مواد غذایی رو به برنامه هفتگی خود اضافه کنین.

۲۰. شام رو زود بخورین

روزه داری یکی از رازهای کوچیک کردن شکم و کاهش وزن افراد مشهور و مدل هاست. اما واسه افرادی که می خوان از زندگی خود لذت ببرن، راه آسون نیس اما رازی هست:

هر شب موقع خواب روزه بگیرین. هر چقدر بتونین این بازه ی زمانی رو زیاد کنین کالری کمتری هم مصرف می کنین و بدن هم زمان بیشتری واسه درمان خود داره. چون عمل گوارش نیازمند صرف انرژیه.

بعد از ساعت ۷-۸ شب دیگر چیزی نخورید و در مصرف صبحانه هم تأخیر کنین. مطمئن شید که فاصله زمانی بین ۲ وعده غذایی شما ۱۲ ساعت باشه. شما به سیستم گوارش خود استراحت میدید و محتویات معده هم خالی می شن.

۲۱. صبحانه رو با پروتئین شروع کنین

کوچیک کردن شکم در ۲۴ ساعت با از بین بردن نفخ شکم آموزشی

وقتی دستگاه گوارش خود رو بیدار کردین، روز خود رو با یک وعده پروتئینی شروع کنین. مصرف پروتئین جلوی کاهش انرژی و مصرف مواد غذایی مضر شامل شکر، کافئین یا کربوهیدرات رو خواهد گرفت و به کوچیک کردن شکم کمک می کنه. صبحانه رو با یک مکمل پروتئینی، تخم مرغ یا کره ی بادام زمینی شروع کنین. بدون مصرف کمه کم ۱۵ گرم پروتئین، خونه رو ترک نکنین.

۲۲. گیاه قاصدک استفاده کنین

قاصدک واسه درمان نفخ شکم خیلی خوبه. قاصدک ادرارآوری با قدرت متوسطه که به ازدست دادن آب اضافی و کوچیک کردن شکم کمک می کنه.

۲۳. طالبی و آناناس بخورین

طالبی ترکیبات ادرارآوری داره که به برطرف کردن تجمع آب در بدن و درنتیجه کوچیک کردن شکم کمک می کنه. آناناس هم شامل آنزیم هاییه که به هضم و شکسته شدن پروتئینایی که باعث نفخ می شن، کمک می کنه.



 


دسته‌ها: آموزشی